Autoblad voor gevorderden
Limozine is een onregelmatig onderhouden blog over auto's en daaraan gerelateerde onderwerpen

Meld je aan voor de e-mail update
Naam:
 
E-mail:
 
 

Limozine is een onregelmatig onderhouden blog over auto's en daaraan gerelateerde onderwerpen. Limozine is opgericht, geschreven en gemaakt door Peter van den Hoogen, die uitsluitend zijn eigen smaak en belangstelling volgt. Hij streeft er zo veel mogelijk naar om onderwerpen te belichten die in de traditionele autobladen ontbreken.


Van den Hoogen is grafisch ontwerper en werkt samen met zijn vrouw onder de naam COUP.

Hij schreef autostukken voor Bright, Items en de Volkskrant.

Zijn autopark omvat onder andere een Fiat 130 Coupé uit 1973, een Fiat 130 Coupé uit 1972 (voor onderdelen), een Triumph Dolomite 1850 uit 1975, een Hino Contessa 1300 uit 1966 en een Hino Contessa 1300 uit 1967 (voor onderdelen).

Voor zover bekend zijn er nog twee andere Hino Contessa's in Europa. Wanneer u ook in het bezit bent (geweest) van zo'n auto, neem dan contact op.

Alle artikelen zijn copyright Peter van den Hoogen. Als u één van de artikelen wilt publiceren, neem dan contact op met hem.

Peter van den Hoogen © 2010

 







Peter's Fiat 130 Coupé (1973) in betere tijden op het omslag van het tijdschrift van de KNAC. De auto werd, twee eigenaren terug, in 1982 uit België ingevoerd. De volgende eigenaar heeft de auto in 1992 volledig gerestaureerd.


Fiat 130 Coupé (1972), afkomstig uit Abcoude. Dit is één van de weinige Coupé's die niet is ingevoerd uit het buitenland, maar nieuw is geleverd in Nederland.


Hino Contessa 1300 (1966), afkomstig uit Wallonië. Deze Hino is altijd in het bezit geweest van een belgische automonteursopleiding, die de auto gebruikte als voorbeeld van een achterwielaangedreven voertuig. De auto is nooit op kenteken gezet en heeft daardoor weinig kilometers gelopen.


Hino Contessa 1300 (1967), afkomstig uit Nederweert. De auto is geïmporteerd door de GIVA, een zusteronderneming van Louwman & Parqui, vlak nadat de 'Automobielindustrie Hino Nederland' failliet was gegaan. De vorige eigenaar heeft deze auto in 1967 nieuw gekocht bij een dealer in Sterksel.


Triumph Dolomite 1850 (1975), smen gekocht met Foeke Visser. Hoewel het kenteken overeenkomt met voorjaar 1975, blijkt de auto pas vanaf januari 1976 te zijn aangemeld.


Triumph 1300 TC (1970), samen gekocht met Arthur Roeloffzen. Het aantal 1300 TC's is in Nederland op één hand te tellen.